Archiwum miesiąca: December 2016

Każdy znajdzie coś dla siebie

Są ludzie, którzy wolny czas wolą spędzić na kanapie. Inni za to lubią uczucie, gdy nagły skok adrenaliny podnosi im ciśnienie. Takie osoby wybierają raczej niecodzienne dyscypliny sportu takie jak skoki ze spadochronem czy skoki do wody lub wysokogórskie wspinaczki, czyli coś, na co wielu nigdy by się nie zdecydowało, ponieważ wolą bardziej “przyziemną” rekreację jak jazdę rowerem, zajęcia w klubie fitness lub siłownię. Wśród osób prowadzących zdrowy styl życia bardzo modne stały się różnego rodzaju diety mające na celu detoks organizmu, co ma pomóc uzyskać lepsze samopoczucie a także lepszy wygląd. Coraz więcej osób lubiących aktywność fizyczną decyduje się też na spędzanie czasu na świeżym powietrzu i to niejednokrotnie w większych grupach, organizując na przykład spływy kajakowe. Może to być dobry zamiennik treningu cardio lub treningu ramion. Osoby wolące jednak spędzić latem czas w klimatyzowanych pomieszczeniach a w chłodniejsze dni tam, gdzie nie będzie im zimno, często trenują w domu lub w różnego rodzaju klubach sportowych, gdzie do dyspozycji mają sprzęt fitness lub inne przyrządy, które wykorzystują do swojego treningu.

Środki na przyrost masy i nie tylko

Sterydy powszechnie kojarzą się z mężczyznami o dużej masie mięśniowej – dużej liczbie osób wydaje się, że tylko dzięki sterydom można było to osiągnąć, co nie jest do końca prawdą. Jest również wiele ludzi, którzy zaczynają stosować sterydy, ponieważ uważają, że one wystarczą do tego, żeby mieć świetne ciało. Znowu inni ćwiczą tylko część mięśni (w szczególności bicepsy i brzuch), gdyż sądzą, że trenowanie innych partii takich jak na przykład mięśnie kapturowe jest niepotrzebne. Sterydy oprócz właściwości anabolicznych mogą mieć inne zastosowania – na przykład proviron może wspomagać leczenie zaburzeń erekcji lub podnosić libido – co ważne stosować go może również każda kobieta. Oprócz sterydów wiele jest innych środków o właściwościach anabolicznych – większość z nich jest o wiele bezpieczniejsza niż właśnie sterydy, gdyż nie mają tak znaczących efektów ubocznych – są to tak zwane anaboliki. Zaliczyć do nich możemy kreatynę, odżywki białkowe, różnego rodzaju aminokwasy takie jak na przykład BCAA i inne.

Każda aktywność jest dobra

Wzrost zainteresowania zdrowym odżywianiem, aktywnością fizyczną, zdrowym stylem życia sprawił, że w wielu miejscach zaczęły pojawiać się nowe ośrodki sportu oraz siłownie ale nie tylko. Niemal w każdym większym mieście znajduje się przynajmniej jeden klub fitness. Pojawiły się również różnego rodzaju konflikty – co jest efektywniejsze: treningi na siłowni czy uczęszczanie na zajęcia do właśnie takiego klubu? Każda z tych opcji ma zarówno plusy jak i minusy, ale pamiętać należy o tym, żeby wybrać taką aktywność, która najbardziej będzie nam odpowiadała. Nie ważne co wybierzemy, ważne jest to, żeby nie zaniedbywać żadnej z partii ciała, co wielu z nas robi. Warto jednak włączyć do swojego planu trening tzw. kapturów, trening przedramion i innych, o których często zapominamy. Oczywiście siłownia i trening fitness to nie jedyne możliwości aktywnego spędzania czasu. Latem (nie koniecznie przy ładnej pogodzie) warto wybrać się na spływ kajakowy. Dobrą formą aktywności angażującą do ruchu całe ciało będzie również trekking oraz pływanie.

To pomoże nam o siebie zadbać

Wiele jest rzeczy, których większość z nas z całą pewnością kiedyś próbowała, a nawet nie ma pojęcia, jaki wpływ ma to na nasze zdrowie – zarówno ten dobry jak i zły. Jedną z takich rzeczy może być na przykład sauna. Panuje tam bardzo wysoka temperatura, co zmusza nasze ciało do “pracy”. Dzięki saunie poprawia się wygląd naszej skóry, krążenie, redukuje również zmęczenie i stres. Warto tutaj też wspomnieć o jeździe na rowerze. Dla wielu jest to po prostu sposób na spędzenie wolnego czasu, jednak spala też dużo kalorii, dotleniamy organizm, przez co czujemy się lepiej. Jazda na rowerze to świetny sposób na podziwianie otaczającej nas przyrody, możemy jeździć również w mieście, gdzie odpoczynek ułatwiają nam stojaki rowerowe. Dla fanów treningów siłowych oczywiście najlepsza będzie siłownia – nie ma wątpliwości co do tego, że właśnie to miejsce najbardziej pomaga nam najbardziej rozwijać siłę oraz budować mięśnie. Dla wielu osób na siłowni sterydy to konieczność, jednak i bez nich można sobie poradzić. W związku z coraz większym zainteresowaniem zdrowym stylem życia dużo osób postanowiło zrobić kurs trenera personalnego, co na pewno spowoduje duży przypływ gotówki.

Ważne czynniki w dążeniu do wymarzonej sylwetki

Zdrowy styl życia to nie tylko brak słodyczy w diecie a także treningi do upadłego. Tak jak we wszystkim pamiętać trzeba o rozsądku a także odpowiednim podejściu do sprawy. Ludzie zmagają się z różnymi problemami zdrowotnymi a także mają określone cele. W tym wszystkim powinna nam pomóc odpowiednia dieta. Jeżeli jesteśmy z okolic, warto w wyszukiwarkę wpisać “dietetyk Poznań”. Znajdziemy tam całą listę polecanych dietetyków, którzy z pewnością pomogą nam w naszych zamierzeniach odnośnie zdrowej i smukłej sylwetki. Oprócz diety z całą pewnością pomocne będą treningi zarówno w domu jak i na siłowni. Jeśli naszym zamierzeniem jest zbudowanie masy mięśniowej, pomocne będą sterydy anaboliczne (jednym z nich jest metanabol), które znacznie przyśpieszą ten proces, jednak mają one również swoje efekty uboczne. Wiele jest również innych suplementów odpowiednich dla osób ćwiczących na siłowni. Dobrym odpowiednikiem treningu cardio będzie jazda na rowerze. Przydatne mogą być bidony rowerowe, do których można wlać wodę, która jest bardzo ważna w trakcie treningu.

Zimowe szaleństwo na stoku

Każda pora roku ma swoje uroki. Tyczy to się również sportu, ponieważ tak naprawdę przez cały rok śledzić możemy potyczki naszych ulubionych sportowców oraz drużyn sportowych, a także samemu prowadzić zdrowy styl życia – nawet zimą. Jednym z najpopularniejszych sportów zimowych jest snowboard, uprawiany przez wielu miłośników białego szaleństwa. Jest dla nich wielką frajdą zjeżdżać na desce po stokach – zarówno tych, gdzie leży prawdziwy śnieg, jak i te naśnieżane sztucznie. Pomimo tego, że kiedy uprawiamy sport, to jest nam ciepło, zimą warto zadbać o odpowiedni strój. Warto zaopatrzyć się w ciepłe bluzy, które założymy pod nasze ciepłe zimowe kurtki lub grube swetry a także koniecznie czapki i rękawiczki. Snowboard przyciąga również wielu fanów siłowni – jest to świetny sposób na cardio na świeżym powietrzu. Jeśli chcemy spalić tłuszczyk, który nagromadził się pomimo aktywnego stylu życia, warto sięgnąć po spalacze tłuszczu, które z pewnością pomogą nam odsłonić ciężko wypracowane mięśnie. Po całym dniu szaleństwa na mrozie, dobrym pomysłem mogą być baseny kąpielowe, gdzie możemy się zrelaksować i odpocząć.

Sporty dla każdego

Obecnie coraz więcej dzieci oraz młodzieży woli spędzać czas przed komputerem lub telewizorem, zamiast wyjść na świeże powietrze – nawet w czasie ładnej pogody. Dlatego tak ważne jest, aby to rodzice zadbali o zdrowie swoich dzieci, pokazując, jak ważne jest dbanie o siebie oraz ile korzyści niesie za sobą aktywność fizyczna. Oczywiście nie każdy musi lubić to samo, ale z całą pewnością każdy znajdzie coś dla siebie. Przy uprawianiu sportu warto zadbać o odpowiednie stroje sportowe, które nie będą krępowały ruchów a także pozwolą naszemu ciału oddychać. Jeśli chcemy znaleźć “naszą” dyscyplinę sportu, warto próbować różnych rzeczy. Może to być na przykład jazda na rowerze – jest to aktywność dla całej rodziny, a wycieczki rowerowe z całą pewnością będą dużą frajdą. Na dłuższe wyprawy pomocne mogą się okazać bagażniki rowerowe, na których przewieźć możemy jedzenie czy picie. Inną, bardziej wymagającą dyscypliną może być windsurfing. Jeśli nigdy nie mieliśmy do czynienia z tym rodzajem sportu, szkoła windsurfingu na pewno nam pomoże. Warto też pomyśleć o nauce pływania. Ważne są tutaj odpowiednie akcesoria basenowe takie jak gogle oraz odpowiednio dobrany strój.

Specyfiki dla sportowców

Świat mody a także celebryci oraz popularne gazety (szczególnie dla kobiet) wywierają wpływ na to, jak patrzymy na własne ciało i często chcemy dążyć do ideału, który tak na prawdę nie istnieje. Coraz więcej kobiet sięga po tabletki na odchudzanie oraz różnego rodzaju herbatki, wierząc, że to pomoże im osiągnąć cel. Niestety wiara w to, że środki tego typu pomogą nam zrzucić zbędne kilogramy, okazuje się być łudząca. O wiele skuteczniej jest zmienić dietę oraz podjąć jakąś aktywność fizyczną – na przykład zacząć chodzić na siłownię. Osoby, które na siłowni mają już pewne doświadczenie, często sięgają po różnego rodzaju suplementy takie jak na przykład odżywki białkowe. W celu ich zakupu odwiedzają odżywki sklep – coraz więcej jest miejsc, w których kupić można takie specyfiki, nawet online. Są to na przykład strony kfd, trec nutrition oraz inne. Wśród osób przechodzących proces redukcji, popularny staje się środek wspomagający ten proces czyli spalacz tłuszczu. Natomiast dla osób będących na tak zwanej “masie” pomocny może być winstrol – jest to popularny środek stosowany na przyrost masy mięśniowej i wzrost siły, jednak trzeba również pamiętać o jego skutkach ubocznych.

Aktywności dla każdego

Każdy chyba zna powiedzenie, że sport to zdrowie. Zdrowy i aktywny styl życia stały się w ostatnim czasie bardzo popularne i ma to wiele plusów – w końcu każda forma aktywności to doskonały sposób na zadbanie o siebie i o swoje zdrowie. Zmiana stylu życia coraz większej ilości osób ma również wpływ na to, co coraz częściej pojawia się w naszych sklepach – wiele marek ma obecnie w swojej ofercie ubrania sportowe takie jak koszulki, spodenki czy różnego rodzaju komplety. Duża ilość osób zaczęła też wychodzić na boisko i próbować swoich sił w dyscyplinach takich jak piłka nożna czy siatkówka. Popularne stało się bieganie. Jeśli jednak z jakichś przyczyn nie możemy biegać, lub po prostu tego nie lubimy, można skorzystać z rowerów – warto tu wspomnieć, że jazda na rowerze nie tylko spala kalorie, ale również modeluje nogi i pośladki. Będą tutaj bardzo ważne akcesoria rowerowe takie jak kask dla bezpieczeństwa, liczniki czy lampki i odblaski. Z tego typu aktywności nie trzeba rezygnować nawet w czasie niepogody – w wielu miejscach kupić możemy kurtki przeciwdeszczowe lub takie chroniące przed wiatrem.

Rehabilitacja piłkarzy

Piłka nożna to sport, który teoretycznie uprawiać może każdy. Jednak żeby być w tym sporcie naprawdę dobrym, trzeba mieć niewątpliwie duży talent i niemałe umiejętności takie jak sprawność, szybkość. Podczas uprawiania tego typu sportu często dochodzi do kontuzji – jest to jeden z najbardziej kontuzjogennych sportów. Wtedy potrzebna jest solidna rehabiliacja, żeby zawodnik mógł wrócić do gry. Zawodowymi piłkarzami zajmuje się cały zespół lekarzy, którego zadaniem jest jak najszybsze przywrócenie sportowca na boisko. Kiedy konieczna jest rehabilitacja, bardzo pomocne okazują się akcesoria sportowe takie jak rotor, taśma rehabilitacyjna, mata do ćwiczeń czy orbitrek lub stepper. Po odpowiedniej rehabilitacji zawodnicy stosunkowo szybko wracają do uprawiania sportu. Stroje piłkarskie, które noszą sportowcy oraz możliwość ich założenia to często dla piłkarzy największa nagroda za ciężką i wytrwałą pracę a także cierpliwość w dążeniu do celu, którym jest możliwość gry w klubie, któremu kibicowało się do tej pory lub nawet reprezentacji narodowej, dlatego dla piłkarzy tak ważne jest, żeby nie musieć rezygnować z marzeń przez uraz lub kontuzję.



Recent Comments

Szukaj

Trening piłkarza to oczywiście praca nad mięśniami nóg. a więc nad grupą zginaczy i prostowników uda. które działają na staw kolanowy. To właśnie staw kolanowy podlega największym obciążeniom podczas uprawiania tego sportu, stąd częste doniesienia o uszkodzeniach tego stawu u piłkarzy. Urazy najczęściej dotyczą łękotki. która znajduje się w przedniej części stawu kolanowego. W trakcie meczu trwa twarda walka między napastnikiem a pilnującym go obrońcą. Wślizg. element obrony, czasem kończy się urazem nogi napastnika. Stłuczenie mięśni uda czy podudzia to najmniej dotkliwe następstwa walki na murawie boiska. Poważne uszkodzenia dotykają stawu kolanowego. Eliminują one zawodnika z gry. czasem na wiele tygodni czy miesięcy i kończą się często interwencją chirurga-ortopedy. Mięśnie podudzi i stóp wraz z aparatami stawowymi są narażone na największy wysiłek w czasie treningu futbolisty, . Wyskok do piłki czy mocne jej uderzenie to obciążenie dla stawu skokowego oraz stawów śródstopia. Zerwane ścięgna Achillesa są wynikiem urazu spowodowanego działaniem dużych sił na staw skokowy.